Geplaatst op
Wist u zelfs dat u als vertegenwoordiger van uit huis kan bellen naar klanten en alle gegevens bij de hand kunt houden met een CRM-systeem? Dat is mogelijk! Wij leggen dat uit.
CRM-software uitgelegd
“Wat is CRM?” vraagt u zich wellicht af? De afkorting ‘CRM’ staat voor Customer Relationship Management of klantrelatiebeheer. In de kern bestaat CRM uit twee kanten:
- Het beheren van al het contact met klanten
- De automatisering van processen
Een CRM-systeem vervult de functie om alle processen digitaal in kaart te brengen. Deze kunnen vervolgens binnen de software worden beheerd en geoptimaliseerd. Het systeem fungeert als centrale database voor alle elementaire klantgegevens en informatie. Hierdoor krijgen bedrijven meer inzicht in hun eigen klanten.
Centrale database in de cloud
Een CRM-systeem kan werken in de cloud. Doordat een CRM-systeem werkt als een centrale database, heeft u dan ook altijd alle klantgegevens beschikbaar. Dit maakt thuiswerken mogelijk als vertegenwoordiger.
Beschikbaarheid real-time gegevens
Daarnaast kan iedereen van elke afdeling de gegevens aanpassen binnen het systeem als er iets veranderd. Zodoende heeft u altijd up-to-date gegevens.
Marketingfunctionaliteiten
Wist u dat u door een CRM-systeem ook marketingcampagnes beter kan beheren en inzetten?
Een e-mailcampagne is een goed voorbeeld van wat beter ingezet kan worden. Door het verzamelen van alle klantgegevens in het CRM-systeem, weet u de naam en andere relevante gegevens van een klant. Hierdoor krijgt u de mogelijkheid om persoonlijke en gerichte e-mails in te zetten. Dergelijke e-mails hebben een hoger conversiepercentage. Hierdoor krijgt u eventueel meer winst.
Daarnaast kan met analysefuncties binnen CRM-software worden bekeken welke campagnes minder presteren en waar het precies mis gaat. Zo kunt u tijdens de campagne aanpassingen doen. Net zoals bij de e-mailcampagnes kunt u dan eventueel meer winst behalen.
Leveranciers
De CRM-markt is enorm divers en tegelijkertijd sterk gedifferentieerd. De hoge mate van concurrentie vereist talrijke innovaties en een constante doorontwikkeling van de systemen, wat uiteindelijk vooral de klant ten goede komt. Door het grote aanbod op de markt vinden veel bedrijven het echter steeds moeilijker om een keuze te maken voor een CRM-systeem. Wij raden aan om vooraf de zoektocht al uw eisen op te stellen en te filteren daarop. Zo komt u eerder bij het gewenste systeem.
Gerelateerde berichten
De voordelen en nadelen van houtpellets als duurzame brandstof
Houtpellets worden steeds populairder als een duurzame bron van energie voor huishoudens en bedrijven. Deze kleine, geperste korrels van hout bieden...